Nawyk samodyscypliny

Wyobraź sobie, że stoisz na skraju wielkiego urwiska i chcesz przedostać się na drugą stronę. Tam, w oddali, czeka na Ciebie wszystko to, o czym zawsze marzyłeś, czego naprawdę chciałeś.

Stojąc w tym miejscu, w którym znajdujesz się teraz, wszystko to jest jeszcze w sferze marzeń, celów, planów. Po drugiej stronie są już konkretne osiągnięcia. Jest między nimi most. Ten most to samodyscyplina.

Czym jest samodyscyplina?

Samodyscyplina jest podstawowym warunkiem osiągania ważnych dla ciebie celów. Jeżeli ci jej brakuje, twoje talenty niewiele znaczą. Jeżeli ją masz, wystarczą przeciętne uzdolnienia, by osiągnąć wszystko co ważne.

To coś, co powiedzą Ci wszyscy ludzie sukcesu – samodyscyplina jest właśnie jak ten most.

Każdy może przez niego przejść. Ty też. By to jednak zrobić, warto odpowiedzieć sobie na pytanie:

Jak tworzy się samodyscyplina?


Co sprawia, że niektórzy nieustannie idą do przodu, mając całkowitą kontrolę nad sobą i nad tym co robią, a innym wciąż się nie udaje?

Odpowiedź leży w nawykach. Ponieważ rządzą one 40% naszego codziennego życia, rozwiązanie nasuwa się samo – chcąc kontrolować umiejętność samodyscypliny, musisz kontrolować swoje nawyki.

Co się składa na samodyscyplinę?

Nie jest to, wbrew powszechnym opiniom, jedna umiejętność. Tak naprawdę to cały zestaw pomniejszych umiejętności, które praktykowane razem dają skuteczność i ciągłość Twoich działań.

Poniżej znajdziesz listę 10 najważniejszych nawyków. Wprowadzając je w swoje życie, tworzysz podstawę samodyscypliny i osiągania swoich celów. Bez nich, najprościej mówiąc, nadal będziesz poruszać się we mgle.

1. Wdzięczność.
2. Wybaczanie.
3. Medytacja
4. Aktywne wyznaczanie celów.
5. Zdrowe odżywianie.
6. Sen.
7. Aktywność fizyczna.
8. Zorganizowanie
9. Zarządzanie czasem.
10. Wytrwałość.

W kolejnych artykułach napiszemy Ci o tym, w jaki sposób płynnie i w przyjemny sposób wprowadzać je w swoje życie.

Przyłącz się do dyskusji: